Onze evenementen

15-06-2024

IGP/ VZH Euregio-examen 15-06-2024

Een zeer geslaagd Euregio-examen met 3 VZH honden en 8 IGP1 honden. Het examen was nagenoeg vol.

Met deelnemers uit Nederland en Duitsland. Alle 11 deelnemers zijn uiteindelijk geslaagd.    Daar doen we het als kringgroep toch voor.....

SV Keurmeester: Rene Zibler /  Pakwerker: Michel Hofste.

BH/VZH

Urma Kaizen

Adele vom Team Rumbachtal

Brando vom Eibenstocker Forst

IGP1

Vaya vom Twickelland

Lordi von Athaba

Rio Kaizen

Caligula ze Zdonina

Mudia von Athaba

Pauline von Casselswald

Rhoda von haus Tepferd

Toxy von Black Iris

Onderstaand een artikel van ons Euregio-examen uit het Almelo's Weekblad d.d. 26-06-2024.

Het project "Euregio examen/treffen" wordt mogelijk gemaakt door het Interreg-programma Deutschland-Nederland met zijn programmapartners en medegefinancierd door de Europese Unie (EU).

Geslaagd internationaal examen bij hondenvereniging DTS Almelo

12 minuten geleden Sport

Almelo kent een grote diversiteit aan sporten. Eentje die wellicht wat minder bekend is bij het brede publiek, is de hondensport. Almelo heeft een actieve hondensportvereniging, DTS (Door Training Sterk). De leden en hun honden trainen onder meer voor examens; zo werd het meest recente examen op 15 juni gehouden.

ALMELO - Op zaterdag 15 juni was het Euregio-examen bij Kringgroep DTS Almelo. Dat training inderdaad zijn vruchten afwerpt bleek wel uit het eindresultaat: alle 11 combinaties zijn geslaagd; drie keer voor VZH en acht keer IGPI. Hier komen we zo nog op terug.

Internationaal examen
Naast de Nederlandse deelnemers waren er ook deelnemers uit Duitsland voor het examen. Dit in het kader van een uitwisselingsprogramma met de partnervereniging, SV OG Coesfeld-Westfalen. Als keurmeester fungeerde de heer Rene Zibler uit Schleswig (Duitsland). De pakwerker deze dag was Michel Hofste. Zowel keurmeester als pakwerker hebben hun taken op sportieve en vakkundige wijze uitgevoerd. Het internationale examen was ook mogelijk dankzij steun van de EUREGIO.

Trainingsdoelen
Kringgroep DTS Almelo is in 1970 opgericht, en sindsdien aangesloten bij de landelijke rasvereniging van Duitse Herders (VDH). Dat zijn ze inmiddels al meer dan 53 jaar. Honden worden opgeleid volgens de regels van het internationale IGP programma. Dit zijn respectievelijk de volgende opleidingen: Puppytraining, Karakterbeoordeling, VZH (Verkeer Zekere Hond), UV (Uithouding Vermogen), IGP1, IGP2 en IGP3. Deze laatste opleidingen bestaan weer uit diverse praktische onderdelen, namelijk het speuren, appel en pakwerk.

Meer informatie
Bent u ook geïnteresseerd in deze uitdagende hondensport? DTS Almelo is gevestigd aan de Schuilenburglaan 1-A in Almelo. Kijk voor meer informatie op hun website: www.dts-almelo.nl

26-05-2024

Karaktertest 26-05-2024.

Op onderstaande link de foto's van de Karakterbeoordeling-test welke gehouden werd op 26-05-2024.

Met dank aan Angelique Wiggers fotografie.